Longrevalidatie

Een doelgerichte benadering voor chronische longaandoeningen en longproblematiek

Een longziekte verandert je leven. Dagelijkse bezigheden gaan niet meer vanzelf. Het is soms moeilijk te accepteren dat je een longziekte hebt of dat je sneller moe bent en niet meer kunt doen wat je wilt. Longrevalidatie richt zich op het verbeteren van het lichamelijk functioneren, het verminderen van klachten en beperkingen, en het optimaliseren van de ademhaling, vooral voor mensen die kampen met chronische longziekten. Longrevalidatie is geschikt voor iedereen die elke dag veel last heeft van zijn longziekte ondanks het gebruik van medicijnen (inhalator). Meestal vergoedt je zorgverzekering longrevalidatie. Informeer voor de zekerheid bij je zorgverzekering.

Uithoudingsvermogen en kracht

Tijdens longrevalidatie training wordt niet alleen het uithoudingsvermogen vergroot, maar ook de kracht in de armen, benen en ademhalingsspieren verbeterd. Hierdoor worden alledaagse activiteiten gemakkelijker uitvoerbaar, waardoor de kwaliteit van leven aanzienlijk verbetert.

Aandacht voor ademhaling en ontspanning

Naast het versterken van het lichamelijke functioneren, besteden we veel aandacht aan ademhalingstechnieken en ontspanningstechnieken. U krijgt inzicht in uw aandoening en de bijbehorende klachten en beperkingen, waardoor u beter kunt omgaan met uw situatie.

Beheersing van kortademigheid

Tijdens inspanning houdt de fysiotherapeut nauwlettend in de gaten in welk tempo u actief bent, zodat u meer controle heeft over het gevoel van kortademigheid. Longrevalidatie is ontworpen om u te ondersteunen op uw weg naar een beter begrip van uw gezondheid en een verbeterde levenskwaliteit.

Wilt u uithoudingsvermogen en kracht verbeteren?